به نقل از سیانبیسی، طبق دادههای جدید شرکت تحقیقات بازار آیآرآی، خریداران آمریکاییِ کالاهای سوپرمارکتی، به تازگی رفتارهایی را از خود نشان میدهند که مربوط به دوره رکود اقتصادی است.
طبق این تحقیقات تعداد مراجعان مغازههای اجناس تک دلاری بیشتر شده است؛ فروش کالاهای با برندهای ارزانتر ناشناس افزایش یافته و میزان صرف پول برای خرید تنقلات لوکس (نظیر شکلاتهای گران قیمت) به شدت کاهش یافته است.
با بحران کرونا، یک نگرانی خریداران آمریکایی به وضوح در حال تشدید است؛ توجه به بودجه!
در هفتههای اول پاندمی مصرفکنندگان آمریکا برای ماندن طولانی در منزل به ذخیره مواد غذایی و ضدعفونیکننده رو آوردند. اما در هفتههای اخیر با افزایش نرخ بیکاری تا ۱۴.۷ درصد و کاهش شدید دستمزدها، بودجه خانوارها تحت فشار بیسابقهای قرار گرفته است و این تحقیق نشان میدهد که آینده مالی افراد بسیاری نامشخص است.
کریشنا کومار دِیوی، رئیس تحلیلهای استراتژیک شرکت تحقیقاتی آیآرآی، میگوید: این وضعیت میتواند خریداران را از لحاظ روانی تحت تأثیر قرار دهد. با تداوم این اوضاع ما شاهد رفتارهای مربوط به رکود بیشتری خواهیم بود. این تنها شروع ماجرا است.