به نقل از سازمان امور مالیاتی، هادی خانی با اشاره به بسیج تمام ظرفیتهای متخصص درون سازمانی و همراه سازی دستگاههای اجرایی مرتبط با توسعه دولت الکترونیک اظهار داشت: طرحهای مهمی در ارتباط با بهینه سازی توسعه خدمات الکترونیک و به روز سازی تکنولوژیهای زیرساختی سازمان، در کنار طراحی و پیاده سازی سامانههای اطلاعاتی هوشمند در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: نظام مالیاتی کشور با توجه به شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور، کاهش مراجعات مردمی به سازمان را در اولویت برنامههای مدرن سازی سازمان قرار داده است. یکی از دلایل مراجعات مردمی به سازمان مالیاتی و تحمیل هزینههای قابل تأمل مترتب به این حضور، صدور گواهی ماده ۱۸۷ ق. م. م مرتبط با نقل و انتقال املاک بود که با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و از اردیبهشت ماه سال جاری، صدور این گواهی به صورت برخط و الکترونیک به دفاتر اسناد رسمی در سراسر کشور واگذار گردید و هم اکنون مراحل پایدارسازی این زیرساخت خدمت رسانی به مردم در سطح کشور در مسیر مناسب خود طی میشود.
معاون فناوریهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه با اجرای این اقدامات، بالغ بر ۸۰۰ هزار مراجعه حضوری مردم به سازمان امور مالیاتی حذف خواهد شد، گفت: همچنین آزادسازی قریب به ۱۰ درصد منابع انسانی سازمان در جهت انجام سایر مأموریتهای سازمانی، از دیگر آثار مثبت ارائه این خدمات به صورت الکترونیکی است.
وی تاکید کرد: با توجه به دستور صریح ریاست جمهوری، برخی خدمات مالیاتی که فراوانی مراجعات حضوری مردم به سازمان در آن بالاست، نظیر مالیات بر ارث، مالیات بر اجاره، ابلاغ اوراق مالیاتی و … نیز در دست پیاده سازی است و به زودی شاهد بهره برداری گسترده از این خدمات و افزایش رضایت عمومی خواهیم بود.