علیرضا پیمان پاک در همایش صنعت نمایشگاهی با اشاره به فعالیتهای سازمان توسعه تجارت در دولت سیزدهم اظهار کرد: ما در دولت سیزدهم نقشه راه و برنامه کمی با قابلیت ارزیابی مشخص کردیم چرا که وقتی شما عددگذاری میکنید برای رسیدن به اعداد نقشه راه تعریف کرده و خود را در معرض نقد و ارزش گذاری قرار میدهید که این کار را ما انجام دادهایم.
رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: یکی از بحثهایی که برای دستیابی به اهداف نقشه راه توسعه تجارت و توسعه صادرات انجام شده، توسعه بازار است که قطعاً الزاماتی همانند لجستیک، قانون و مقررات، سیستمهای پولی و بانکی و موارد متعدد در نظر گرفته شده است. در این میان یکی از ابزارهای توسعه بازار، توسعه صنعت نمایشگاهی است که در کنار ابزارهای دیگر باید به آن توجه شود.
پیمان پاک گفت: قطعاً بحث نمایشگاه، تمام توسعه بازار ما را پوشش نمیدهد، اما یکی از ابزارهای بسیار مهم در کنار توجه به مراکز تجاری، پلتفرمها، اعزام هیئتهای تجاری در کنار افزایش نقش نهادهای خصوصی مثل اتاق بازرگانی، اتاق تعاون و اتاق اصناف صنعت نمایشگاهی، نقش ویژهای دارد.
وی با بیان اینکه نقش اصلی صنعت نمایشگاهی دو بخش است، گفت: این دو بخش شامل سیاست گذاری، هدف گذاری و تعیین محتواست که قطعاً سازمان توسعه تجارت از برنامهای که در این زمینه دارد کوتاه نمیآید.
پیمان پاک ادامه داد: باید به سمتی برویم که سازمان توسعه تجارت فرمانده واحدی در حوزه صادرات کشور باشد و در این فرماندهی وظیفه ما این است که هنر استفاده از توانمندی، تجربه و نظرات بخشهای مختلف برای بهترین و کاملترین سیاستگذاری را داشته باشیم.