دکتر رضا جعفری مدیرعامل و نایبرئیس هیئتمدیره بیمه دانا در نشست هماندیشی با رؤسای انجمنهای صنفی نمایندگان سراسر کشور که روز سهشنبه نهم مردادماه جاری در محل ساختمان سعدی بیمه دانا برگزار شد، ضمن قدردانی از زحمات و تلاش نمایندگان و اعضای شبکه فروش این شرکت، بر تقویت روند پرداخت خسارتها تأکید کرد و گفت: در سال ۱۴۰۲، بالغ بر ۱۹ همت خسارت و در مجموع نیز طی دو سال گذشته رقم ۳۰ همت خسارت، پرداخت کردهایم.
وی ضمن ارائه گزارش مختصری از آمار و عملکرد شرکت طی دو سال گذشته تاکنون، به تلاش و زحمات صورت گرفته و همچنین اهداف راهبردیِ شرکت اشاره کرد و افزود: همۀ تلاش ما بر این موضوع متمرکز بود که شرکت را به یک وضعیت قابل قبول برسانیم و قراردادهای زیانده را نیز کنار بگذاریم.
مدیرعامل بیمه دانا در این نشست، ضمن تأکید بر ضرورت آسیبشناسی در خصوص چرایی عدم استفاده از ظرفیتهای شرکت براساس اصل سیاست توسعه بازار، از نمایندگان و شبکه فروش خواست تا از ریسکهای بد و نامطلوب در قراردادها اجتناب و به سمت پرتفویهای اقتصادی بروند.
نایبرئیس هیئتمدیره بیمه دانا در بخش دیگری از سخنان خود، لزوم تغییر نگرش شبکه فروش از عمدهفروشی به خُردفروشی، تولید محصولات جدید، پرهیز از ریسکهای بد و نامطلوب، مدیریت منابع و مصارف، تقویت ذخایر فنی شرکت و پیگیری وصول داراییهای شرکت را به عنوان موضوعات در دستور کار، مورد تأکید قرار داد و با اشاره به حقبیمه تولیدی بیمه دانا طی دو سال گذشته، بیان کرد: حقبیمه تولید شده در سال ۱۴۰۲، حدود ۳۳هزار میلیارد تومان (۳۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان) بود و ۱۲ درصد سهم بازار را در اختیار داشتیم که از نظر رشد پرتفوی و سهم بازار، توانستیم به رتبه دوم صنعت بیمه بعد از تنها شرکت بیمه دولتی دست یابیم که این امر بهنوبهخود برای شأن و اعتبار شرکت بسیار ارزشمند است.
وی همچنین مجموع داراییهای شرکت بیمه دانا تا پایان سال ۱۴۰۲ را ۳۵ هزار میلیارد تومان و مجموع ذخایر شرکت را ۲۵ هزار میلیارد تومان اعلام و حفظ رتبه دوم بیمه دانا در صنعت بیمه و دستیابی به حاشیه سود مطلوب را از اولویتهای مهم شرکت دانست و گفت: در حالحاضر تعداد بیمهشدگان و بیمهگذاران از رقم ۳۴ میلیون نفر عبور کرده و از افتخارات بیمه دانا این است که به واسطه انعقاد قرارداد با وزارت آموزش و پرورش و تحت پوشش قراردادن جامعه ۱۶ میلیونی دانشآموزان، توانسته برای شبکه فروش جهت دسترسی به بیمههای خُرد ظرفیتسازی کند.
ایشان در این جلسه بر اهمیت استفاده مطلوب از ظرفیتهای ایجاد شده در حوزه بازارسازیِ شرکت (براساس اصل سیاست توسعه بازار) در خصوص قرارداد وزارت آموزش و پرورش از سوی مدیران صف، نمایندگان و اعضای شبکه فروش نیز تأکید کرد و افزود: هریک از ۱۶ میلیون دانشآموز تحت پوشش بیمه دانا میتوانند به عنوان سفیران فرهنگی در توسعه فرهنگ بیمه فعالیت کنند که دستاوردی ارزشمند و قابل توجه است.
دکتر رضا جعفری، همچنین در این نشست، خواستار تشکیل کارگروه مشترکی از نمایندگان با محوریت معاونت بازاریابی و شبکه فروش و مدیریت امور نمایندگان و کارگزاران به منظور بررسی موضوعات و مسائل مطرح شده از سوی رؤسای انجمنهای صنفی شد و بر استمرار برگزاری جلسات (هر سه ماه یک بار) و تعامل بین مدیران، نمایندگان و شبکه فروش شرکت تأکید کرد.