پایگاه خبری رویش افکار

محمدمهدی ناصحی اظهار داشت: ۱۸ ماه از شروع نسخه نویسی الکترونیک می‌گذرد و در برخی استان‌ها ۱۰۰ درصد و بعضی ۲۰ درصد در استقرار نسخه الکترونیک پیش رفته است، اما به طور میانگین در کشور ۶۵ درصد نسخ به صورت الکترونیک ارائه می‌شود.

وی گفت: در بحث مؤسسات طرف قرارداد ۹۷ درصد اتصال و استقرار به نسخ الکترونیک وجود دارد، اما در اجرا ممکن است مشکلاتی به علت ناآشنایی و ناآگاهی کاربران رخ دهد که موجب سرگردانی بیماران شود، به همین منظور در بیمه سلامت یک زمان بندی در نظر گرفتیم که نسخه کاغذی یکباره حذف نشود و کار ایجاد نسخ الکترونیک تدریجی باشد که در حال حاضر هم اجرای کامل نسخه الکترونیک را به اول دی موکول کردیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه مردم در صورت بروز مشکل در اخذ و یا دریافت خدمات نسخه الکترونیک می‌توانند با شماره ۱۶۶۶ تماس بگیرند، افزود: بلافاصله مشکل رسیدگی و بررسی می‌شود.

ناصحی در خصوص پیشرفت طرح نسخه الکترونیک در مراکز تأمین اجتماعی گفت: سازمان تأمین اجتماعی، مراکز و درمانگاه‌های ملکی دارد که از سال‌های قبل طرح نسخه الکترونیک را انجام داده‌اند، اما سازمان بیمه سلامت مراکز ملکی ندارد.

وی با بیان اینکه در این طرح بزرگ ملی با کم کاری پزشکان، نظام پزشکی و مؤسسات طرف قرارداد آنها نتوانستند همکاری لازم را داشته باشند، افزود: تغییر این حالت از دستی به الکترونیک مقاومت‌هایی به همراه دارد و این مشکلات مردم را بیشتر کرده است و ضرب الاجل قانون برای این مشکلات این است که پس از یک دی ماه ۱۴۰۰ غیر نسخه الکترونیک نسخه کاغذی پذیرفته نمی‌شود و پولی هم بابت آن پرداخت نمی‌شود.

ناصحی گفت: پیشنهاد ما این است زمان را بیشتر کنیم تا زیرساخت‌های لازم اجرایی شود و مردم و مؤسسات بیش از این متضرر نشوند.

برچسب ها:
سازمان بیمه سلامت - بیمه - نسخه الکترونیک
اخبار مرتبط

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد