پایگاه خبری رویش افکار

محمدحسین حیدری، روز دوشنبه در نشست خبری که به صورت ویدئوکنفرانس از محل ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، پیرامون موضوعات مبتلا به کرونا، پاسخگوی سئوالات خبرنگاران بود.

وی در ابتدا از مردم خواست مسائل و مشکلات و شکایت های خود را از طریق سامانه ۱۹۰ مطرح کنند، گفت: مردم با سامانه ۱۹۰ در تماس باشند.

حیدری با اشاره به شکایت هایی مبنی بر اینکه بابت درمان کرونا هزینه ای از مردم دریافت شده است، افزود: شکایات را مطرح کنند و مطئمن باشند که به عنوان اولین راه ارتباطی با مردم، می توانیم پیگیر باشیم.

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت، ادامه داد: مردم باید به رعایت پروتکل های بهداشتی اهتمام ورزند تا میزان مبتلایان به کرونا کاهش یابد و در نهایت بحث فوت شدگان ناشی از این بیماری نیز کمتر شود.

وی گفت: با توجه به آخرین بخشنامه وزیر بهداشت مبنی بر رایگان بودن درمان بیماران کرونایی، بر اساس بازرسی‌های انجام شده و گزارشات مردمی، از برخی بیمارستان‌ها گزارش‌هایی را داشتیم که دریافت‌هایی از مردم انجام شده است. این مسئله را با وزیر و معاونین وزارت بهداشت مطرح کردیم و مقرر شد از ظرفیت‌های خاص بیمه، مددکاری بیمارستان‌ها و…، استفاده کنیم تا مردم این پرداخت‌ها را نداشته باشند.

حیدری افزود: امیدواریم شرایطی فراهم شود تا با هماهنگی‌هایی که انجام می‌شود، بیمارستان‌ها ملزم شوند که بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها را درباره مسائل مالی بیماران انجام دهند.

وی تاکید کرد: ستاد تعرفه استان‌ها موظف هستند طبق قوانین تعزیراتی با بیمارستان متخلف برخورد کنند، اما از آنجایی که در حال حاضر موقعیت ویژه است و دستورالعمل‌های خاصی هم مطرح است، باید شرایطی ایجاد کنیم که به صورت اضطراری به این موارد رسیدگی شود. به همین دلیل تمام پرونده‌های مربوط به این موضوع را با همکاران‌مان در حوزه تعرفه در کل کشور هماهنگ کردیم که به محض دریافت این شکایات همان روز تشکیل جلسه دهند و تکلیف بیمارستان را مشخص کنند.

حیدری درباره نحوه برخورد با پرستارانی که در دوران بحران کرونا ترک کار کرده‌اند، گفت: باید علت سنجی صورت گیرد تا مشخص شود چرا اتفاق افتاده است. روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی مسئول رسیدگی به این موارد هستند و تاکنون گزارشی درباره عدم توانایی در کنترل و مدیریت بحث ترک کار پزشکان یا پرستاران در دانشگاه های علوم پزشکی، به دست ما نرسیده است.

وی درباره نظارت بر قیمت ماسک و مواد ضدعفونی کننده، اظهار داشت: این اقلام قیمت مصوب دارند و شکایت زیادی به ما راجاع نشده است. بلکه عمدتاً شکایت ها از نبود این اقلام بوده است.

حیدری درباره وضعیت خریدها و واردات وزارت بهداشت، گفت: بسیاری از قوانین و مقررات تحت الشعاع زمان کوتاه قرار می‌گیرد. تلاش می کنیم بر اساس یک پروتکل خاص شرایطی را ایجاد کنیم تا بتوان در اسرع وقت با حداقل مشکلات مالی و اداری، این اقدامات را انجام داد. 

برچسب ها:
محمدحسین حیدری - وزارت بهداشت - سامانه 190
اخبار مرتبط

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد