پایگاه خبری رویش افکار

 مهدی قمری نژاد اظهار داشت: از سال ۱۳۹۲ موضوع قطارهای حومه‌ای جزو برنامه‌های شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت و با توسعه این بخش در این سال‌ها، رشد سه برابری مسافر در قطارهای حومه‌ای را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیاری وجود دارد، افزود: هدفگذاری ما این است که راه آهن سهم قابل توجهی از جابجایی‌ها به ویژه در تهران داشته باشد چراکه استفاده مسافران حومه کلانشهرها از ریل به جای جاده، منافع زیادی دارد.

به گفته قمری نژاد، صرفه جویی قابل ملاحظه در مصرف سوخت و در نتیجه کاهش آلاینده‌های زیست محیطی، کاهش ترافیک، افزایش سلامت مسافران و ارتقای ایمنی حمل و نقل و همچنین جلوگیری از تلفات جاده‌ای، از فواید استفاده از ریل بجای جاده در جابجایی مسافران حومه کلانشهرهاست. بالا بودن تلفات جاده‌ای در صورت استفاده از جاده بجای ریل، می‌تواند اثار اجتماعی نامطلوبی داشته باشد و هزینه‌های بالایی به جامعه و اقتصاد تحمیل کند.

مدیر طرح بهره برداری از قطارهای حومه‌ای شرکت راه آهن با بیان اینکه در تهران روزانه بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار سفر حومه‌ای صورت می‌پذیرد، گفت: با توجه به طرح‌های توسعه‌ای راه آهن به ویژه در محورهای پرتقاضا از جمله محور تهران - ورامین - گرمسار، تهران - اسلامشهر - پرند و تهران - کرج - هشتگرد امیدواریم با اتمام این طرح‌ها و به بهره برداری رسیدن آنها، سهم قابل توجهی از سفرهای حومه‌ای در کلانشهرها و از جمله تهران را برعهده بگیریم.

برچسب ها:
قطار - قطار مسافربری - مهدي قمري نژاد - راه آهن
اخبار مرتبط

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد