پایگاه خبری رویش افکار

محمود ترفع، افزود: به عبارتی، اگر در سال ۸۹ با مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان، امکان خرید حداقل ۱۵۰ دستگاه اتوبوس دوکابین را داشتیم، در حال حاضر با این مبلغ، تنها امکان خریداری حداکثر ۲۵ دستگاه اتوبوس دوکابین را داریم.

وی با تاکید بر اینکه قدرت خرید اتوبوس به کمتر از یک ششم ۱۰ سال قبل کاهش یافته است، ادامه داد: این در حالی است که شرکت واحد در همه این سال‌ها از کمک‌های دولتی بی‌بهره بوده است و دولت از سال ۸۹ تا کنون هیچ اتوبوسی به شهرداری تهران تحویل نداده است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از اتوبوس‌های تهران به سن بازنشستگی رسیده‌اند در صورتی که چاره‌ای نداریم جز آنکه به صورت تمام‌ وقت آنها را برای جابه‌جایی مسافران به کار بگیریم، اظهار کرد: از هر ۵ دستگاه اتوبوس تهران، حداقل  ۳دستگاه آن فرسوده است و به عبارتی، ۶۲ درصد اتوبوس‌های تهران فرسوده هستند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، با اعلام اینکه میانگین عمر مفید اتوبوس‌های دیزل ۱۰ سال است در صورتی که متوسط عمر ناوگان اتوبوس‌های تهران ۱۲ سال و نیم است، خاطرنشان کرد: این نسبت، مثل این می‌ماند که سن بازنشستگی فردی ۶۰ سال باشد اما از همین فرد در سن ۷۵ سالگی انتظار داشته باشیم که ۷ روز هفته به صورت تمام‌ وقت کار کند.

برچسب ها:
محمود ترفع - شهرداری تهران - شرکت واحد اتوبوسرانی
اخبار مرتبط

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد