پایگاه خبری رویش افکار

 جعفر سرقینی در مراسم «امضای قرارداد نوسازی ۱۰۰۰ دستگاه کامیون فرسوده» که میان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، یک شرکت خودروساز داخلی و بانک عامل بخش تعاون در وزارت راه و شهرسازی به امضا رسید، با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی از قراردادهای افزایش تولید داخل ناوگان جاده‌ای حمایت می‌کند، گفت: ما در میان تولیدکنندگان داخلی، امکان تولید بالای این محصول و کامیون‌ها را داریم و در یک سال ۱۱ هزار دستگاه خودروی سنگین تولید کردیم.

وی با اشاره به قرارداد امروز مبنی بر ساخت ۱۰۰۰ دستگاه کامیون از سوی خودروسازان داخلی گفت: می‌توانیم به راحتی این رقم را تا ۵۰۰۰ دستگاه در سال هم افزایش دهیم.

سرقینی با اشاره به آثار نامطلوب تردد خودروهای سنگین فرسوده در جاده‌ها شامل آلایندگی محیط‌زیست و مصرف سوخت بالا، ادامه داد: با یک محاسبه سرانگشتی به این نتیجه رسیدیم که خودروهای بالای ۴۰ سال در جاده‌ها با فرض پیمایش منطقی، شامل تردد هفته‌ای ۴۰۰۰ کیلومتر و سالانه ۲۰۰ هزار کیلومتر، می‌توانند از محل صرفه‌جویی سوخت، به نحوی در پروسه نوسازی قرار گیرند که هزینه نوسازی آنها ظرف دو سال بازگردانده شود.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ساخت ۱۰۰۰ دستگاه رقم بزرگی نیست، گفت: این تعداد برای شروع کار مناسب است.

به گفته وی، قیمت بازار خودروهای سنگین فرسوده بالاست و اعداد و ارقام موجود، کاذب است؛ بنابراین می‌توانیم با افزایش تولید خودروهای سنگین نو، این قیمت کاذب را بشکنیم.

برچسب ها:
جعفر سرقینی - خودروی فرسوده - نوسازی ناوگان - کامیون - سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای
اخبار مرتبط

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد