پایگاه خبری رویش افکار

 به نقل از سی‌ان‌ان، بزرگ‌ترین خودروساز جهان اعلام کرد: چهار تریلیون ین (۳۵.۲ میلیارد دلار) در توسعه خودروهای الکتریکی (با باتری) بین سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۳۰ سرمایه‌گذاری خواهد کرد تا چالشی جدی‌تر برای رقبایی مانند تسلا (TSLA)، جنرال موتورز (GM) و فولکس واگن (VLKAF) ایجاد کند.

بخش بزرگی از این سرمایه برای باتری‌ها هزینه می‌شود و شرکت ژاپنی نیم تریلیون ین دیگر (۴.۴ میلیارد دلار) و بیش از ۱.۵ تریلیون ین (۱۳.۲ میلیارد دلار) که قبلا اعلام شده بود را به این فناوری اختصاص می‌دهد.

در حال حاضر تویوتا سالانه تنها چند هزار خودروی برقی باتری‌دار می‌فروشد.

آکیو تویودا، رئیس خودروسازی تویوتا در نشست مطبوعاتی در توکیو گفت این شرکت اکنون قصد دارد ۳۰ مدل جدید را تا سال ۲۰۳۰ و با هدف فروش ۳.۵ میلیون خودرو سالانه تا سال ۲۰۳۰ عرضه کند که بیش از یک سوم فروش این شرکت در سال مالی گذشته محسوب می‌شود که در مجموع حدود ۹ میلیون خودرو در سراسر جهان بوده است.

در حالی که تویوتا در خودروهای هیبریدی و حتی موتورهای پیل سوختی هیدروژنی پیشگام بوده اما سرعت آن نسبت به سایر خودروسازان بزرگ و گسترش به بازار خودروهای تمام‌ الکتریکی بسیار کند بوده است.

خودروهای الکتریکی ازجمله خودروهای هیبریدی و پیل سوختی، نزدیک به ۲۸ درصد از فروش این شرکت را در شش ماه منتهی به سپتامبر به خود اختصاص دادند اما خودروهای برقی باتری‌دار جزء کوچکی از آن بودند و تنها ۰.۱ درصد از کل فروش را شامل شدند.

برچسب ها:
اقتصادي- تویوتا- خودرو الکتریکی
اخبار مرتبط

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد