پایگاه خبری رویش افکار

رضوان حکیم‌زاده در مراسم افتتاحیه و تبیین طرح ارتقای مهارت برنامه‌نویسی و سواد دیجیتالی دانش‌آموزان و معلمان دوره ابتدایی، با بیان اینکه دوره ابتدایی، بنیاد و اساس تعلیم و تربیت است گفت: این معاونت در راستای دوران پساکرونا و همگام با رویکردهای تعلیم و تربیت در استفاده موثر و صحیح از ظرفیت فناوری و فضای مجازی و بر اساس راهکار ۱۷-۳ سندتحول بنیادین مبتنی بر اصلاح و به‌روزآوری روش‌های تعلیم و تربیت طرح تحولی «ارتقای مهارت برنامه‌نویسی و سواد دیجیتالی دانش‌آموزان و معلمان دوره ابتدایی» را طراحی کرده است.

وی افزود: در گام اول پنج درصد مدارس را تحت پوشش این طرح می‌بریم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به بیانات رهبری پیرامون ضرورت عبور از مرزهای کنونی دانش و همچنین اسناد تحولی بالادستی گفت: ما مطالعاتی را در زمینه برنامه های دوره ابتدایی انجام دادیم.همچنین با توجه به تجربه دوساله از آموزش در بستر فناوری طرح تحولی، مطالعات بسیاری انجام و در نهایت طرح مذکور را تنظیم کردیم که اولین برنامه تحولی در این دولت است.

حکیم‌زاده افزود: این کار با مشارکت بخش‌های بیرونی انجام و از شرکت‌هایی که در این زمینه کار کرده بودند دعوت و ظرفیت‌ها را در استان‌ها شناسایی کرده‌ایم.

وی به تبیین چرایی و اهمیت اجرای این طرح پرداخت و گفت: طی دوسال گذشته شرایطی را تجربه کردیم که دلیل شیوع کرونا، فضای مجازی به نوعی بر نظام‌های آموزشی تحمیل شد و یک انتخاب نبود، اما این اجبار به ما نشان داد که اگر برنامه‌ریزی کنیم می‌توانیم از بستر فناوری برای غنی‌سازی یادگیری و تنوع‌بخشی به محیط‌های یادگیری استفاده موثری داشته باشیم.

برچسب ها:
سواد دیجیتالی-جهان پساکرونا- آموزش و پرورش
اخبار مرتبط

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد