به نقل از قوه قضائیه، اصغر جهانگیر در بازدید از یکی از اپراتورهای تلفن همراه، با موضوع آشنایی با آخرین دستاوردهای این شرکت به ویژه در ارتباط با توسعه شبکه ملی اطلاعات، تحول دیجیتال، استفاده از توانمندی‌های داخلی آن و زمینه‌های مشترک همکاری گفت: این شرکت همکاری خوبی را در راستای کمک به مردم و جامعه داشته که نتایج اثر بخشی را در جامعه داشته است که از آن سپاسگزاری می‌کنیم.

وی گفت: بحث دنیا و پیشرفت‌های جدید ما را با مأموریت‌های جدید مواجه کرده است با توجه به اینکه در دنیای در حال تغییر به سر می بریم که هم نهادهای داخلی و بین المللی در حال تحول هستند، از این رو اگر مراقب تغییرات نباشیم در این دنیای مشمول تغییر عقب خواهیم افتاد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: به موازات کار تخصصی باید ببینیم اثرات این کار چه میزان است و چگونه می‌توانیم اثرات منفی آن را بکاهیم، مجموعه‌های تلفن همراه با فراگیری که در جامعه دارد همواره نقش فرهنگ جیبی، راهنما و معلم همیشگی را برای همه مردم بازی می‌کند و به همین میزان شرایط شهروندان را تحت تأثیر قرار دهد.

وی ادامه داد: در کنار خدمات و بهره برداری‌هایی که از تکنولوژی‌های جدید داریم باید مردم را برای استفاده بهینه از شرایط آماده کنیم.

وی گفت: شرایط بسیار پیچیده است و پرداختن به این شرایط برای خدمتگزاران این نظام در بخش‌های مختلف تکلیف مضاعفی را ایجاد می‌کند و آن این است که به موازات کاری که انجام می‌دهیم باید ببینیم که اثرات کارمان در حوزه‌های مختلف به چه اندازه است و یا به چه میزان می‌توانیم اثرات منفی آن را کاهش دهیم.

وی گفت: در ۲ الی ۳ سال گذشته به دلیل مقابله با ویروس کرونا بسیاری از برنامه‌هایمان همچون حضور در مساجد، نمازهای جمعه و جماعت، دانشگاه و مدارس تعطیل بود و تقریباً اکثر اوقات افراد در فضای مجازی صرف می‌شد که خیلی برای اوقات فراغت و در عرصه فضای مجازی تولید محتوایی نداشتیم یا اگر تولید محتوایی هم داشتیم تولید محتوای متناسب با آن مأموریت‌هایمان بود.

جهانگیر گفت: کمتر کسی فکر کرد که در نبود نهادهای فرهنگی چه آسیب‌هایی جامعه و مخصوصاً قشر نوجوان و جوان ما در این خلاء‌های موجود فرهنگی باتوجه به دنیایی که به اصطلاح اینترنت فراهم کرده با محتواهای فوق‌العاده سنگین در عرصه‌های مختلف می بیند.

وی ادامه داد: نیاز به یک کار جدی برای پرداختن به موضوعات اجتماعی و مخصوصاً آسیب‌های اجتماعی داریم و پیگیری این امر باید جزو وظایف همه ما باشد.

جهانگیر گفت: باید بتوانیم با بهره مندی از این تکنولوژی‌های جدید در داخل و در سطح دنیا فرهنگ متناسب با آن را برای استفاده بهینه از این شرایط فراهم کنیم.

جهانگیر گفت: مجموعه ایرانسل، همراه اول و سایر اپراتورها، صدا و سیما و رسانه‌های مختلف می‌توانند در مقابله با حجم تهاجمی که از منظر فرهنگی روی کشور، نظام و ارزش‌ها می‌شود کمک کنند.

جهانگیر گفت: امروز آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های مختلف خودش را نشان می‌دهد، از این منظر باید بسترهای لازم و آمادگی‌های برای مقابله با آن فراهم باشد.

جهانگیر افزود: نباید انتظار داشته باشیم فقط رسانه ملی و حوزه‌های تخصصی در این زمینه قدم بردارند چرا که کافی نیست همه بخش‌ها باید سهم خود را ایفا کنند و با تولید محتوا اجازه ندهند نسلی که می‌تواند الگوی آینده باشد آسیب ببیند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: باید آسیب‌های اجتماعی را رصد و اصلاح کنیم و اجازه ندهیم دشمن مردم را از آینده کشور ناامید کند همان آسیب محدود را که دشمن بزرگ جلوه می‌دهد را باید بتوانیم حل کنیم.

جهانگیر افزود: کمک مجموعه‌های تلفن همراه می‌تواند در جهت ارتقا آگاهی مردم باشد. همه در تلاش هستیم که سهم آسیب‌ها را کاهش و فرصت‌ها و خلاقیت‌ها در این راستا را افزایش دهیم در این دوره برای ایجاد نشاط هر دستگاهی برای مردم می‌تواند تسهیلات جدیدی ایجاد کند و با توسعه این خدمات رایگان به مردم سهم خود را ایفا کند. همه دستگاه‌ها برای افزایش روحیه امید شهروندان وظیفه دارند که در این زمینه همکاری کنند. تا سریع‌تر بتوانیم سطح نشاط را در جامعه افزایش و دشمن را ناکام بگذاریم.

وی ادامه داد: ظرفیت رسانه‌ای دشمن به شدت فعال است و صدا و سیما با همه زحماتی که متقبل می‌شود به تنهایی نمی‌تواند صدای خود را به آحاد مردم برساند لذا بخشی از آگاهی سازی باید از طریق بسترهای این مجموعه انجام شود و از این طریق مردم به راحتی اخبار صحیح دست اول را در اختیار داشته باشند.

جهانگیر گفت: مجموعه اپراتورهایی که همراه همیشگی مردم هستند نیز می‌توانند سهم خوبی در این زمینه ایفا کنند. پیام‌های آگاهی بخش برای نوجوانان و دانش آموزان در این زمینه بسیار مؤثر و اثر بخش است.

وی افزود: به نظر می‌رسد در یک همکاری تنگاتنگ و چندجانبه می‌تواند در حد قابل قبولی این شرایط را فراهم بکنیم. ایجاد یک تفاهم نامه در این زمینه می‌تواند به توسعه همکاری‌ها بیفزاید و به نوعی موضوعات مورد علاقه طرفین در آن لیست شود تا بتوانیم به نوعی بسترهای امنی را برای مردم ایجاد کرده و دسترسی مردم را به خدمات چه در قوه قضائیه و چه در اپراتورهای تلفن همراه تسهیل کنیم. همه باید تلاش کنیم که به نحوی خدمات ارائه دهیم که نتیجه‌اش این باشد که مردم احساس کنند کاری که دارد صورت می‌گیرد در جهت کمک به آنها و حمایت از حقوقشان است.

برچسب ها:
اصغر جهانگیر - قوه قضاییه - معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه
اخبار مرتبط

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد