پایگاه خبری رویش افکار

به نقل از نیواطلس، دو مورد از چالش‌های مهم خطوط هواپیمایی کاهش مصرف سوخت و سروصدای زیاد ناشی از پرواز هواپیماها است. این مشکلات به خصوص در زمان برخاستن و نشستن هواپیماها به اوج می‌رسد.

پژوهشگران مرکز هوافضای آلمان موسوم به دی ال آر برنامه‌ای رایانه‌ای به نام LNAS عرضه کرده اند که با دریافت داده‌های مربوط به وضعیت آب و هوا و نیز مشخصات فنی هر هواپیما به خلبان اطلاعات و توصیه‌هایی در مورد شیوه آغاز پرواز و اوج‌گیری ارائه می‌کند. این فرایند در زمان فرود هواپیما نیز تکرار می‌شود.

از جمله دیگر توصیه‌های ارائه شده توسط این برنامه می‌توان به سرعت بهینه پرواز پس از صعود، زمان مناسب استفاده از ترمزهای هوایی و تجهیزات مربوط به فرود، سرعت مناسب برای اوج‌گیری و افزایش ارتفاع و غیره اشاره کرد. توصیه‌های مذکور بر مبنای تغییر شرایط جوی و وضعیت هواپیما ممکن است در لحظه تغییر کنند.

سیستم یادشده توسط گروهی از خلبانان سوئیسی و آلمانی بر روی هواپیماهای ایرباس ای ۳۲۰ ATRA مورد آزمایش قرار گرفته و بررسی‌ها نشان می‌دهد این امر موجب کاهش سروصدای هواپیماهای مذکور تا یک سوم شده است. برآوردهای هواپیمایی سوئیس نشان می‌دهد استفاده از سیستم یادشده می‌تواند سالانه به صرفه‌جویی ۵۰۰ تنی در مصرف سوخت نیز منجر شود.

برچسب ها:
صرفه جویی در مصرف سوخت - هواپیما - آلمان
اخبار مرتبط

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد